|
Wielcy i sławni ludzie z Sosnowca
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6068 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
CEL GŁÓWNY:
- Przybliżenie uczniom sylwetek znakomitych sosnowiczan.
CELE SZCZEGÓŁOWE: Uczeń zna:
- Sylwetki znanych sosnowiczan, takich jak: Jan Kiepura, Marian Kantor-Mirski, Janina Kierocińska, Jan Kondracki, Andrzej Niemojewski, Jacek Cygan, Krzysztof Materna.
- Ich zasługi na rzecz miasta i regionu. Uczeń potrafi:
- Odnaleźć w encyklopedii noty biograficzne wybranych sosnowiczan.
- Samodzielnie przygotować materiały potrzebne do lekcji.
- Czytać ze zrozumieniem.
- Precyzować wypowiedzi na dany temat.
- Oceniać i wyciągać wnioski z podanych informacji.
- Zapisać notatkę w formie tabelarycznej.
- Posługiwać się planem miasta.
METODY I FORMY PRACY:
- Praca z encyklopedią, przewodnikiem po Sosnowcu, planem miasta.
- Ranking.
- Praca eksponująca.
- Praca indywidualna.
- Praca w grupach.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- Wydawnictwo encyklopedyczne.
- Plan miasta Sosnowca w skali 1:10.000.
- Przewodnik po Sosnowcu.
- Karty pracy nr 1. i nr 2.
- Samodzielnie przygotowane przez uczniów notatki dotyczące znanych osób z Sosnowca.
CZAS TRWANIA: jedna jednostka lekcyjna. PRZEBIEG LEKCJI
- Uczniowie wymieniają nazwiska znanych osób związanych z Sosnowcem i zapisują je na tablicy.
- Drogą głosowania określają skalę popularności każdej z nich, dokonując wyboru pięciu najbardziej zasłużonych.
- Nauczyciel dzieli uczniów na pięć grup. Każda z grup wybiera przedstawiciela. Liderzy losują postać do opracowania zgodnie z informacjami podanymi w karcie pracy nr 1. Każda grupa ma do dyspozycji encyklopedię i samodzielnie przygotowane do lekcji notatki.
KARTA PRACY NR 1 Imię i nazwisko Ważniejsze daty i wydarzenia z życia Zawód Znaczenie dla miasta Ciekawostki Uwagi
- Liderzy grupy prezentują efekty pracy.
- Uczniowie w zespołach uzupełniają kartę pracy nr 2.
KARTA PRACY NR 2 Posługując się planem miasta i notami biograficznymi, określ miejsca związane z życiem wybranych pięciu postaci. Imię i nazwisko Miejsce związane z życiem i działalnością
- Uczniowie indywidualnie formułują wnioski na temat znaczenia omawianych postaci dla rozwoju miasta , kultury i sztuki.
- Praca domowa:
Napisz list otwarty zachęcający młodzież z innych regionów Polski do odwiedzenia Twojego rodzinnego miasta. Opracowanie i realizacja: mgr Barbara Bubik-Cieślik mgr Beata Kwiecień (nauczycielki ZSO nr 8 w Sosnowcu) | |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|